Opel Erebus: For o For beibi

January 9th, 2003 by iskander

Sa va povestesc. Cica tot repar mashina de o vreme incoace…
Si cica mi-a mai ramas doar ABS, 4×4 si dezaburitoru’ de luneta.

In prea-minunata luna decembrie, ce de abia a trecut, am auzit pe Radio Total o prea-atzatzatoare reclama, la Opel Erebus.
Se facea ca ei, de sarbatori, ofera constatare tehnica gratuita, reducere de 15% la piese, si ora de manopera 9 USD (numai…).
Bucuros nevoie mare, sun la telefonu din reclama. Mentionez ca erau primele zile ale lunii decembrie. Sunt programat pe 23 decembrie. Am zis ca deh, normal, toata lumea se duce la constatarea gratuita, si asta e. Acuma cand stau sa ma gandesc, din cele 4-5 drumuri la Erebus, nu am vazut decat un singur Opel Vectra A, in rest numai de astea mai noi…

Buuun, ma duc pe 23 decembrie acolo, pregatit sa fac Craciunu in service. Deci eram montat moral. Ma lasa portaru sa intru, si il suna pe nea Gigi. Nea Gigi ma cere la telefon, deci ma duc la ghereta de la intrare, imi intinde ala telefonu pe geam, si vobiiim.. Vorbiiim vorbiiim la telefoooon. Ca cica ka nu au kurent, ca cicka ca nu le mereg elevatoru’ si vezi doamne nu pot sa faca nici o constatare, si numai asha sa se uite la ea, sa faca ‘constatare vizuala’. Incredibil! De parca trebuia sa imi urce mashina pe elevator!!!

Ma prind de faza. Reclama e praf in ochi, “nu conteaza cat de veche si de unde o ai” zicea reclama. AIUREA.

Eh, atunci zic, clar, mincinoshii dracu vor banu’. Imi fac programare la constatarea pe bani. Cica pe 7 ianuarie. Ma prezint, las mashina, urmand ca in 3-4 ore sa ma sune sa ma duc sa o iau.

Ma suna si imi zice ca e ca rezolvata, ca e stricata sonda de presiune de la electrovalva 4×4, care costa 7 EUR. BUUUUUN! Dar manopera costa 30 EUR!!! (Mult mai tarziu am vazut si cum se schimba acea piesa. se ia o cheie de 12 si se desface senzorul, care este sub capota, langa stergatoru de parpriz, prin zona. 2 minute maxim.)
Zic, dom’le, asta e, dai bataie, sa mearga dracu 4×4, ca de aia am tzinut-o.
Ma suna a doua zi ore, ca nu merge, ca sonda aia nu costa 7 EUR, ca e 30 EUR, si ca nu o are pe stoc, si ca el e sigur ca e stricata si electrovalva (solenoidul) si ca mai mult ca sigur ca trebe schimbata toata. De noua, cu totul, costa 24 miloane lei.

In concluzie, ma duc sa imi iau dracu mashina. Platesc 600.000 lei, constatarea cica. De fapt nu aflasem decat ca sonda aia e bulita (lucru pe care deja il stiam, de mai demult). Mashina era ca la intrare, o enigma care nu mergea 4×4. Le zic ca e cam scumpa parcarea la ei, ala se oftica, platesc, ma duc sa imi iau cheile.

Ashaaa. Ajung la tipul de la receptie, cel care imi daduse toate informatiile. Imi da hartiile, cheile, si hop hop, “sa va arat cum arata piesa aia a dvs”. si pac apare pe masa o electrovalva cu totul. aia de 24 mil. Zic, ce frumooos, da zic, asta e alt model nu?
Nu, e fix modelul meu. Si atunci, e de la alt client, nu? Nu, e a unui amic, mecanic auto, eu doar din intamplare o am la mine azi. Aha.

In momentul ala imi pica fisa. Asta de la inceput a stiut ce are mashina si vrea sa isi traga o shpaga. Bun. Ramane sa ma sune, sa imi zica cat vrea pe jucarie “prietenul” lui.

Ma suna un gigel, peste 3 ore. Vrea 8 milioane pe ea. Curat chilipir!
Ma enervez si incep sa caut pe net. Si o gasesc, atat costa, 24 de milioane, nu ma mintzea ala. A dracu, asta e sa o iau.
Mai citesc pe net una alta, si ca un inginer ce ma aflu, ma prind ca de fapt mie imi merge jucaria aia, numa un senzor din ea, sonda de presiune e defecta. Care de noua costa 80 EUR.

Il sun pe gigi, ma duc il iau, imi monteaza pe strada(!!!) senzoru, pornesc mashina.. 4×4 baby…. coool… ii dau 1.5mil si asta e.

Opel Erebus Romania.

Leave a Reply